UGAL

METODOLOGIE 
PRIVIND ECHIVALAREA ŞI RECUNOAŞTEREA ACTELOR DE STUDII OBŢINUTE ÎN STRĂINĂTATE
CARE NU CORESPUND CELOR 3 CICLURI DE STUDII UNIVERSITARE TIP BOLOGNA IMPLEMENTATE ÎN ROMÂNIA            -        2012


Capitolul 1. Introducere

Art. 1.
Prezenta metodologie este elaborată în conformitate cu prevederile:
 Ordinului ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului nr. 3677/2012 privind echivalarea şi recunoaşterea actelor de studii obţinute în străinătate care nu corespund celor 3 cicluri de studii universitare tip Bologna implementate în România;
 Ordinului ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului nr. 3223/2012 pentru aprobarea Metodologiei de recunoaştere a perioadelor de studii efectuate în străinătate;
 Ordinului ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului nr. 4061/2011 privind cadrul general de organizare şi desfăşurare a admiterii în ciclurile de studii universitare de licenţă, master şi doctorat pentru anul universitar 2011-2012,
 Ordinului ministrului educaţiei, cercetării şi tineretului nr. 4022/2008*) privind aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a Centrului Naţional de Recunoaştere şi Echivalare a Diplomelor şi a Metodologiei de recunoaştere şi echivalare a diplomelor, certificatelor şi titlurilor ştiinţifice, cu modificările şi completările ulterioare,
în baza
 Hotărârii Guvernului nr. 49/1999 privind înfiinţarea Centrului Naţional de Recunoaştere şi Echivalare a Diplomelor;
 Hotărârii Guvernului nr. 76/2005 privind înfiinţarea Agenţiei Naţionale pentru Programe Comunitare în Domeniul Educaţiei şi Formării Profesionale, cu modificările ulterioare;
 Hotărârii Guvernului nr. 67/2007 privind participarea României la programele comunitare „Învăţare pe tot parcursul vieţii”, „Erasmus Mundus” şi „Tineret în acţiune”, în perioada 2007-2013;
 Hotărârii Guvernului nr. 536/2011 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului, cu modificările şi completările ulterioare
şi în temeiul
 dispoziţiilor art. 147 alin. (1) din Legea Educaţiei Naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare.

Art. 2.
1) Universitatea „Dunărea de Jos” din Galaţi (UDJG) echivalează actele de studii obţinute în străinătate care nu corespund celor 3 cicluri de studii universitare tip Bologna implementate în România, în vederea continuării studiilor în România în cadrul aceluiaşi ciclu de studii universitare cu cel absolvit în străinătate.
2) Actele de studii obţinute în străinătate care corespund celor 3 cicluri de studii universitare tip Bologna implementate în România, din punctul de vedere al duratei, numărului de credite transferabile acumulate şi al specializării, se recunosc şi se echivalează în continuare de către Centrul Naţional de Recunoaştere şi Echivalare a Diplomelor (CNRED).

Art. 3.
1) Echivalarea şi recunoaşterea studiilor prevăzute la art. 2 alin. (1) şi (2) se aplică pentru:
a) diplome de licenţă care nu corespund numărului minim de credite/ani de studii aprobat prin hotărâre a guvernului pentru programele de studii şi specializările acreditate/autorizate din România;
b) diplome de master a căror durată, cumulată cu durata ciclului de studii universitare de licenţă, nu atestă cel puţin 300 de credite de studii transferabile.
2) Diplomele care dau acces la învăţământ superior obţinute în străinătate se echivalează sau sunt recunoscute de Centrul Naţional de Recunoaştere şi Echivalare a Diplomelor, în vederea admiterii în România la ciclul I de studii universitare de licenţă.

Capitolul 2. Organizarea şi funcţionarea Centrului de Resurse de Informare şi Documentare din UDJG

Art. 4.
La nivelul UDJG se constituie Centrul de Resurse de Informare şi Documentare (CRID), format din 3 până la 5 cadre didactice desemnate de conducerea universităţii şi secretarul-şef al universităţii.

Art. 5. Atribuţiile CRID
1) Stabileşte documentele suplimentare care pot fi solicitate în plus faţă de cele prevăzute la art. 7;
2) Evaluează dosarele de recunoaştere a perioadelor de studii sau, după caz, le înaintează spre evaluare cadrelor didactice de specialitate;
3) Poate propune spre aprobare conducerii universităţii o comisie formată din cadre didactice cu expertiză în specializări diferite faţă de cele deţinute de membrii CRID, având următoarele atribuţii:
a) evaluarea dosarelor de recunoaştere;
b) comunicarea rezultatului evaluării;
c) recomandarea, în urma evaluării, de înmatriculare a solicitantului în anul universitar corespunzător sau de nerecunoaştere a studiilor efectuate anterior;
4) comunică secretarului-şef rezultatul evaluării.

Art. 6. Atribuţiile secretarului-şef
1) comunică solicitantului rezultatul evaluării efectuate de CRID sau de comisiile de specialitate ;
2) înaintează rectorului universităţii spre aprobare decizia de înmatriculare a solicitantului în anul universitar corespunzător;
3) completează şi actualizează baza de date cu studenţii care au beneficiat de recunoaşterea perioadelor de studii.

Art. 7. Conţinutul dosarului de recunoaştere a studiilor
1) cererea de înscriere - formular tipizat disponibil pe pagina web a CRID;
2) copia legalizată a diplomei de bacalaureat obţinută în România sau, după caz, atestatul, emis de direcţia de specialitate din cadrul Ministerului Educaţiei Naţionale, de recunoaştere a diplomei de acces în învăţământul superior obţinute în străinătate/scrisoarea de acceptare la studii;
3) copia legalizată a diplomei de licenţă sau master obţinute în România sau, după caz, atestatul, emis de direcţia de specialitate din cadrul Ministerului Educaţiei Naţionale, de recunoaştere a diplomei de acces la studii doctorale obţinute în străinătate/scrisoarea de acceptare la studii;
4) documentul apostilat sau, după caz, supralegalizat, care atestă situaţia şcolară pentru anii de studii absolviţi, care să conţină disciplinele, notele, numărul de credite/numărul de puncte şi numărul de ore de curs pentru fiecare disciplină, emis de instituţia de învăţământ superior de la care provine solicitantul, şi traducerea legalizată a acestuia în limba română;
5) programele analitice pentru disciplinele studiate în instituţia de învăţământ superior de la care provine solicitantul, şi, după caz, traducerea legalizată în limba română;
6) certificatul de competenţă lingvistică pentru limba de predare şi de examinare;
7) copia legalizată a certificatului de naştere şi a actului de identitate sau a paşaportului şi, după caz, traducerea legalizată a acestora în limba română;
8) copia legalizată a certificatului de căsătorie, în cazul în care numele înscris în actele de studii nu coincide cu cel din actul de identitate, şi, după caz, traducerea legalizată a acestuia în limba română;
9) declaraţie pe propria răspundere că studiile efectuate anterior nu au fost întrerupte ca urmare a exmatriculării datorate încălcării prevederilor codului de etică şi deontologie al universităţii de provenienţă.
Capitolul 3. Procedura de recunoaştere a studiilor

Art. 8.
În UDJG, echivalarea şi recunoaşterea diplomelor prevăzute la art. 2. se face de CRID.
Art. 9.
CRID analizează şi verifică
a) statutul instituţiei de învăţământ superior emitente;
b) nivelul diplomei;
c) numărul de ani de studii;
d) numărul de credite/puncte transferabile acumulate;
e) domeniul studiilor, profilul, programul de studii, specializarea, forma de învăţământ;
f) curriculumul parcurs în cadrul instituţiei de învăţământ superior de la care provine solicitantul
g) volumul de muncă/rezultatele învăţării;
h) calificarea profesională.
Art. 10.
Medologia se aplică cetăţenilor din statele membre ale Uniunii Europene, ale Spaţiului Economic European şi din Confederaţia Elveţiană.
Art. 11.
UDJG transmite Centrului Naţional de Recunoaştere şi Echivalare a Diplomelor, la fiecare 6 luni, o statistică sau, după caz, o informare cu privire la situaţia dosarelor de echivalare a diplomelor menţionate la art.3 alin. (1).
Art. 12.
Metodologia a fost aprobata în şedinţa de senat din data de 14.3.2013.




ANEXA
Grila de echivalare a notelor

România 1 - 4 5 6 7 8 9 10
Scala ECTS FX, F
Fail E
Sufficient D
Satisfactory С
Good С
Good В
Very Good A
Excellent
Austria 5 - 4 - 3 2 1
Albania 1 - 4 5 6 7 8 9 10
Bulgaria 2
Слаб 5
Среден - - 4
Добър 5
Много добър 6
Отличен
Belgia 7, 8, 9 10 11 12 13, 14 15, 16, 17 18, 19, 20
R.P. Chineză 0 - 59.99 60 - 69.99 70 - 74.99 75 - 79.99 80 - 84.99 85 - 89.99 90 - 100
Danemarca 0, 3, 5 6 7 8 9 10 11, 13
Confederaţia Elveţiană < 3,5 3,5 - 3,99 4,0 - 4,49 4,5 - 4,99 5,0 - 5,49 5,5 5,51 - 6,0
Finlanda 1 1½ - 2 2½ 3
Franţa Insuffisant  (< 10) Passable  (10 - 10,49) Passable (10,5 - 10,99) Assez bien (11,0 - 11,49) Assez bien (11,5 - 12,49) Bien  (12,5 - 14,49) Très bien (14,5 - 20,0)
R.F.Germania > 4,01 4,00 - 3,51 3,5 - 3,01 3,00 - 2,51 2,50 - 2,01 2,00 - 1,51 1,50 - 1,00
R. Elena 2, 3, 4 5 6 - 7 8,9 10
Iordania 0 - 49.99 50 - 50.99 51 - 59.99 60 - 69.99 70 - 79.99 80 - 89.99 90 - 100
Irlanda < 25% Fail 25% - 39% Pass 40% - 44%  3rd pass 45% - 54%  - 55% - 69% 2nd/II 70% - 84% 2nd/I 85% - 100%  I
Islanda Fail 5 - 6 7 8 9, 10
Italia ≤ 17 18, 19 20 - 22 23 - 24 25 - 26 27, 28 29, 30, 30+
Marea Britanie 0 - 39% (Fail) 40 - 49% (3rd) 50 - 54% (2ii) 55 - 59% (2ii) 60 - 64% (2i) 65 - 69% (Upper 2i) 70 - 100% (First)
Norvegia 6 - 4.1 4 - 3.5 3.5 - 3 2.9 - 2.4 2.3 - 2 1.9 - 1.2 1.1 - 1.0
Olanda 1 - 4 5 6 - 7 8 9, 10
Polonia < 3,00 3,00 3,01 - 3,49 - 3,50 - 3,99 4,00 - 4,49 4,50 - 5,00
Portugalia 1 - 9 10 11, 12 13 14, 15 16, 17 18, 19, 20
Slovacia 5 - 4 - 3 2 1
Slovenia 1 - 5.9 6 6.1 - 6.9 7 - 7.5 7.6 - 7.9 8 - 9.9 10
Spania < 5
Suspenso 5,0 - 5,49 Aprobado 5,5 - 6,49 Aprobado 6,5 - 7,49 Notable 7,5 - 8,49 Notable 8,5 - 9,49 Sobresaliente Excellent 9,5 - 10 Matricula de Honor
Statele Unite ale Americii E - F/0 - 59 D/60 - 65 - /66 - 72 C/73 - 79 B/80 - 86 A - /87 - 93 A/94 - 100
Ungaria 1,00 - 1,99 elegtelen - 2,00 - 2,50 elegseges - 2,51 - 3,50 kôzepes 3,51 - 4,50 jo 4,51 - 5,00 jelcs, kivalo
Turcia 1 - 4
Noksan/Рек Noksan 4,5 - 4,99 5,00 - 6,49 Orta 6,5 - 6,99
Orta 7,00 - 7,99
Lyi 8,00 - 8,99
Lyi 9,0 - 10,0 Реk iyi
 
Facebook Twitter LinkedIn Vkontakte Email