UGAL

Anexa 2 la Hotărârea de Senat
nr. 60/17.7.2013

REGULAMENT DE ORGANIZARE ŞI FUNCŢIONARE
al Biroului de orientare şi consiliere în carieră


Art. 1. Biroul de orientare şi consiliere în carieră, numit în continuare BOCC, este înfiinţat în cadrul Universităţii „Dunărea de Jos” din Galaţi şi funcţionează în subordinea directă a Rectorului.
Art. 2. Funcţionarea BOCC în Universitate se desfăşoară conform legilor în vigoare şi a prezentului Regulament.
Art. 3. BOCC asigură premisele pentru integrarea elevilor, studenţilor şi absolvenţilor în societate (sub aspect social, economic şi cultural), prin facilitarea accesului la informaţie şi la activităţi specifice de formare şi consiliere.
Art. 4. Structurile de orientare şi consiliere în carieră ce funcţionează la nivelul facultăţilor din cadrul UDJG, colaborează cu BOCC.
Art. 5. Obiectivul BOCC este de a completa actul educativ prestat în universitate, prin intermedierea şi eficientizarea relaţiilor dintre comunitatea universitară a UDJG cu alte comunităţi universitare din ţară sau străinătate şi cu instituţiile, organizaţiile şi operatorii economici pentru care aceasta pregăteşte specialişti.
Art. 6. Atribuţiile BOCC sunt următoarele:
- Crearea de oportunităţi pentru dezvoltarea personală şi profesională a studenţilor, în vederea integrării acestora în societate;
- Favorizarea dezvoltării personale a studenţilor spre mai multă autonomie, originalitate, creativitate şi capacitate de comunicare;
- Informarea studenţilor cu privire la: ofertele de angajare de la nivel local/naţional/internaţional, legislaţia în vigoare în domeniul muncii, posibilitatea dezvoltării unei afaceri pe cont propriu;
- Asigurarea contactului eficient şi a colaborării între structurile asociative ale elevilor, organizaţiile studenţeşti legal constituite şi UDJG;
- Facilitarea accesului studenţilor la stagii de practică, programe de internship şi activităţi de voluntariat, în cadrul diverselor instituţii şi organizaţii partenere şi interesate;
- Informarea studenţilor în legătură cu activităţile de educaţie formală, nonformală şi informală desfăşurate în ţară şi în străinătate;
- Informarea conducerii instituţiei de învăţământ superior despre problemele pe care le întâmpină absolvenţii la angajare şi în corelarea domeniului de studiu absolvit cu domeniul locului de muncă;
- Organizarea şi desfăşurarea activităţilor de consiliere individuală şi de grup pe probleme de managementul carierei;
Art. 7. Biroul de orientare şi consiliere în carieră are următoarea structură organizatorică:
- 1 Şef Birou;
- 5 Consilieri;
- 1 Psiholog – colaborator extern;

Art. 8. Potrivit atribuţiilor care îi revin, BOCC desfăşoară următoarele activităţi:
- sprijină studenţii şi absolvenţii care se adresează universităţii, în plasarea pe piaţa muncii, în funcţie de oferta de locuri de muncă actualizată;
- oferă informaţii generale studenţilor, referitoare la oportunităţile de angajare, livrate în diferite forme (electronică, scrisă şi orală);
- oferă informaţii generale elevilor, referitoare la universitate şi oferta educaţională, livrate în diferite forme (electronică, scrisă şi orală);
- realizează sondaje de opinie cu absolvenţii şi cu principalii angajatori;
- asigură feedback pentru îmbunătăţirea ofertelor educaţionale din universitate;
- susţine training-uri;
- participă la organizarea de târguri de job-uri, mese rotunde şi conferinţe;
- participă la organizarea de workshop-uri cu tematică legată de piaţa muncii;
- prospectează nevoile pieţei muncii;
- realizează şi actualizează permanent baza de date cu informaţii despre absolvenţi;
- elaborează studii sociologice privind opţiunile studenţilor din anii terminali şi ale absolvenţilor, vizând traseul profesional aşteptat şi evaluarea procesului instructiv-educativ desfăşurat în Universitate.
- oferă consiliere în redactarea cv-ului, a scrisorii de intenţie şi adoptarea atitudinii eficiente la interviu;

Prezentul regulament a fost aprobat de către Senatul UDJG prin Hotărârea nr. 60/17.7.2013.

Preşedintele Senatului UDJG,
Prof. dr. ing. Lucian Georgescu

STRUCTURA ŞI ATRIBUŢIILE
Biroului de orientare şi consiliere în carieră
1. Biroul de orientare şi consiliere în carieră are următoarea structură organizatorică:
- 1 Şef Birou;
- 5 Consilieri;
- 1 Psiholog – colaborator extern;


2. Atribuţiile BOCC sunt următoarele:
- Crearea de oportunităţi pentru dezvoltarea personală şi profesională a studenţilor, în vederea integrării acestora în societate;
- Favorizarea dezvoltării personale a studenţilor spre mai multă autonomie originalitate, creativitate şi capacitate de comunicare;
- Informarea studenţilor cu privire la: ofertele de angajare de la nivel local/naţional/internaţional, legislaţia în vigoare în domeniul muncii, posibilitatea dezvoltării unei afaceri pe cont propriu;
- Asigurarea contactului eficient şi a colaborării între structurile asociative ale elevilor, organizaţiile studenţeşti legal constituite şi UDJG;
- Facilitarea accesului studenţilor la stagii de practică, programe de internship şi activităţi de voluntariat, în cadrul diverselor instituţii şi organizaţii partenere şi interesate;
- Informarea studenţilor în legătură cu activităţile de educaţie formală, nonformală şi informală desfăşurate în ţară şi în străinătate;
- Informarea conducerii instituţiei de învăţământ superior despre problemele pe care le întâmpină absolvenţii la angajare şi în corelarea domeniului de studiu absolvit cu domeniul locului de muncă;
- Organizarea şi desfăşurarea activităţilor de consiliere individuală şi de grup pe probleme de managementul carierei.
 
Facebook Twitter LinkedIn Vkontakte Email