Senatul universitar
Nr. 1228/12.12.2024/CS
HOTĂRÂREA SENATULUI UNIVERSITAR
nr. 468 din 12 decembrie 2024
Senatul universitar, întrunit în ședință ordinară, în plen, în data de 12 decembrie 2024, ora 14.00, (conform ordinii de zi), la care au participat 65 dintre cei 90 de senatori, fiind întrunit astfel cvorumul și numărul de voturi necesar,
HOTĂRĂȘTE:
Art. 1. Se aprobă, cu unanimitatea voturilor exprimate, la propunerea Consiliului pentru studiile universitare de doctorat, cu avizul Direcției Legislație, resurse umane și salarizare și al Consiliului de administrație, coroborat cu avizul Comisiei pentru cercetare științifică și al Comisiei didactice și de calitate din cadrul Senatului universitar, Metodologia privind recunoașterea în Universitatea „Dunărea de Jos” din Galați a diplomei de doctor și a titlului de doctor în științe sau într-un domeniu profesional obținute în străinătate. (Anexă)
Art. 2. Se aprobă, cu unanimitatea voturilor exprimate, la propunerea Consiliului pentru studiile universitare de doctorat, cu avizul Direcției Legislație, resurse umane și salarizare și al Consiliului de administrație, coroborat cu avizul Comisiei pentru cercetare științifică și al Comisiei didactice și de calitate din cadrul Senatului universitar, modificarea art. 13 alin. (11) din Regulamentul instituțional privind organizarea și funcționarea studiilor universitare de doctorat în școlile doctorale din UDJG, aprobat prin Hotărârea Senatului universitar nr. 411 din 14.10.2024.
Alineatul sus-menționat va avea următorul conținut:
„(11) Conducătorul de doctorat este sprijinit în activitatea cu studentul-doctorand de către o comisie de îndrumare şi integritate academică, alcătuită din 3 sau 4 membri. Comisia de îndrumare și integritate academică este propusă de către conducătorul de doctorat și aprobată în consiliul școlii doctorale. Orice modificare ulterioară a componenței acestei comisii se va face la propunerea conducătorului de doctorat, prin avizare în CSD și comunicare către CSUD”.
Art. 3. Se aprobă, cu unanimitatea voturilor exprimate, la propunerea Consiliului pentru studiile universitare de doctorat, cu avizul Direcției Legislație, resurse umane și salarizare și al Consiliului de administrație, coroborat cu avizul Comisiei pentru cercetare științifică și al Comisiei didactice și de calitate din cadrul Senatului universitar, completarea Metodologiei privind organizarea și desfășurarea procesului de obținere a atestatului de abilitare în UDJG, aprobată prin Hotărârea Senatului nr. 129 și 16.4.2024, după cum urmează:
- Art. 11 alin. c) va avea următorul conținut:
„c) În cazul în care candidatul îndeplineşte cel puţin standardele minimale, pe baza concluziilor din cele trei rapoarte de verificare, IOSUD – UDJG demarează procedura de numire a comisiei de abilitare. La cererea CSUD, CSD trimite, prin registratura universităţii, o listă cu 5 specialişti de renume în domeniul de doctorat în care se solicită abilitarea (3 titulari și 2 supleanți), din ţară sau străinătate (maximum 1 persoană). Lista de specialişti este stabilită prin votul direct (50%+1) al majorităţii absolute a membrilor CSD. Din comisia de abilitare nu pot face parte membrii din Comisia IOSUD care au verificat îndeplinirea standardelor și au întocmit rapoarte de evaluare. Pe baza propunerilor primite de la CSD, CSUD stabileşte, prin vot direct (50%+1) al majorităţii absolute a membrilor săi, lista celor cinci membri ai comisiei de abilitare”.
- Art. 11 alin. d) va avea următorul conținut:
„d) În cazul în care Comisia constată că respectivul candidat nu îndeplineşte standardele stabilite de IOSUD - UDJG pentru abilitare în domeniul de doctorat pentru care a optat, dacă se consideră oportun, poate cere informaţii suplimentare de la candidat. Dacă şi în urma analizării acestor noi informaţii se constată neîndeplinirea standardelor stabilite de IOSUD - UDJG, CSUD emite o hotărâre de sistare a procedurii de abilitare. Pe baza acestei hotărâri a CSUD, IOSUD - UDJG informează candidatul că cererea lui este respinsă. Procedura poate fi reluată după minimum un an de la comunicarea hotărârii CSUD, printr-o nouă cerere și un nou dosar depuse de candidat”.
Art. 4. Se aprobă, cu unanimitatea voturilor exprimate, la propunerea Consiliului pentru studiile universitare de doctorat, cu avizul Direcției Legislație, resurse umane și salarizare și al Consiliului de administrație, actualizarea statelor de funcții pentru activitatea de conducere de doctorat ca urmare a înmatriculării studenților doctoranzi declarați admiși în urma desfășurării sesiunii de admitere din perioada 16-31 octombrie 2024, a exmatriculărilor sau întreruperilor studiilor doctorale operate de către școlile doctorale și a neluării în calcul, la plata activităților de conducere de doctorat, a studenților doctoranzi care beneficiază de scutire/reducere la plata taxei de școlarizare.
Art. 5. Se aprobă, cu unanimitatea voturilor exprimate, la propunerea Consiliului pentru studiile universitare de doctorat, cu avizul Direcției Legislație, resurse umane și salarizare și al Consiliului de administrație, coroborat cu avizul Comisiei pentru buget și partimoniu din cadrul Senatului universitar, majorarea unor taxe, după cum urmează:
- majorarea taxei de evaluare a dosarului de abilitare de la 600 de lei la 1500 lei;
- majorarea taxei de procesare a dosarului pentru recunoașterea diplomei de doctorat și a titlului de doctor în științe sau într-un domeniu profesional obținute în străinătate, de la 600 lei la 1500 lei.
Președintele Senatului universitar,
Conf. univ. dr. Alexandru NECHIFOR