UGAL

Proiectul PNRR „EduLeadManager - dezvoltarea   capacității insțituționale a unităților de învățământ prin leadership și management performant” - ID_09 - este un proiect câștigător al Universității „Dunărea de Jos” din Galați, cu maximum de punctaj obținut în competiția națională lansată în cadrul Programului Național de Redresare și Reziliență - Componenta C15: Educație, Reforma 7: Reforma guvernanței sistemului de învățământ preuniversitar și profesionalizarea managementului, Investiția 18: Program de formare și îndrumare pentru manageri și inspectori școlari.

Proiectul are un parteneriat de excepție cu opt instituții educaționale, reprezentative la nivelul regiunii de Sud-Est: Universitatea „Dunărea de Jos” din Galați, Universitatea Ovidius din Constanța și Casele Corpului Didactic din județele Galați, Brăila, Vrancea, Buzău, Constanța și Tulcea.

Activitățile din cadrul proiectului „EduLeadManager - dezvoltarea   capacității   insțituționale a unităților de învățământ prin leadership și management performant” - vor avea ca rezultat formarea a 1.125 de manageri de unități de învățământ preuniversitar, inspectori școlari și alte categorii de personal cu funcții de management instituțional, care vor rezulta din legislația secundară a legii învățământului preuniversitar 198/2023, contribuind la atingerea țintei strategice asumată la nivel național prin programul PNRR de minimum 10.000 persoane care au urmat un program complet de formare și îndrumare în Leadership și Management educațional.

Proiectul EduLeadManager constituie un model acțional pentru formarea profesioniştilor din educație, adresându-se managerilor din unități de învățământ, inspectorate școlare, case ale corpului didactic, CJRAE și alte structuri decizionale din învățământul românesc. Proiectul este conceput plecând de la premisa că performanţa în domeniului educaţional depinde de profesionalismul resursei umane care asigură managementul la toate nivelurile de formare. Diversificarea şi creşterea în complexitate a activităţii manageriale impun un profil al competenţelor adaptat noilor realităţi socio-economice, administrative şi culturale. Stimularea și finanțarea formării personalului managerial prin PNRR, la nivelul întregului sistem de învățământ, constituie o investiție în organizațiile școlare, cu efecte benefice şi durabile.

Dominanta tematică a proiectului este sintetizată de managerul acestuia, dna. Prof. univ. dr. Simona Marin: „Eficiență, coerență, viziune, leadership, flexibilitate, comunicare, stil și carismă, știința conducerii, arta gestionării și motivării echipelor – în câteva cuvinte se poate contura problematica unei arii vaste din domeniul învățământului, aceea a managementului educațional performant. Sistemele de învățământ resimt presiunea generată de nevoia de educație de calitate, de ritmul accelerat al schimbărilor și de nivelul crescut al solicitărilor față de școală și implicit față de personalul didactic și managerial. Școala reprezintă principala instituție investită social cu rolul de a forma generațiile de copii, tineri, adulți, ca viitori profesioniști într-un context socio-economic și cultural dinamic la care s-au adăugat avalanșa tehnologiilor digitale, provocările generate de globalizare, mixul de probleme interculturale, creșterea numărului de copii cu CES, implementarea proiectelor cu fonduri europene și formele hibride de educație cu școală clasică în sălile de curs, cu școală online, digitalizată și la distanță. România depune eforturi sistematice în ultimii ani pentru a se alinia strategiilor și orientărilor europene, cu intenția oficială de corelare și reconfigurare a politicilor din domeniul formării personalului didactic și de conducere din sistemul de învățământ. Managementul educațional performant ar putea oferi răspunsuri la aceste schimbări complexe şi ar favoriza dezvoltarea comunităților de învățare și transformarea instituțiilor școlare în ”organizaţii care învaţă”. Managerii unităţilor şcolare au dificila misiune de a implementa reformele educaţionale şi de a crea cadrul propice pentru performanţă, calitate, inovaţie, dezvoltare, comunicare, cooperare, stimulare, iniţiativă, şi investiţie. Dar, de multe ori, instituţiile de învăţământ sunt nevoite să funcţioneze în condiţii socio-economice şi culturale imprevizibile, schimbările fiind dese şi de cele mai multe ori generate contextual, ca soluţii punctuale şi nu ca elemente ale unei gândiri strategice, de evoluţie pe un timp mediu şi lung. Unitățile de învățământ şi membrii acestora se află sub semnul unor permanente provocări ce impun decizii rapide, adaptări şi chiar transformări radicale. Succesul în astfel de condiții depinde în mare măsură de aplicarea unui management performant la toate nivelurile de formare a resurselor umane”.

Proiectul EduLeadManager vine în sprijinul demersurilor realizate la nivel național, susținute nemijlocit de cei opt parteneri din proiect, pentru formarea cadrelor didactice din învățământul preuniversitar.

Facebook Twitter LinkedIn Vkontakte Email