UGAL


 

HOTĂRÂREA CONSILIULUI DE ADMINISTRAŢIE
Nr. 168/09.12.2024

 

Conform:
Legii învățământului superior nr. 199/2023,
Cartei Universității „Dunărea de Jos” din Galați,
Ordinului Ministrului Educaţiei 4435/15.05.2024 privind confirmarea rectorului,
 
Consiliul de administraţie, în data de 9 decembrie 2024, întrunit în ședință ordinară,

 

HOTĂRĂȘTE:

 

Art. 1. Se avizează, la propunerea Consiliului pentru studiile universitare de doctorat înregistrată la Registratura Universității „Dunărea de Jos” din Galați sub nr. 42277/3.12.2024, Metodologia privind recunoașterea în Universitatea „Dunărea de Jos” din Galați a diplomei de doctor și a titlului de doctor în științe sau într-un domeniu profesional obținute în străinătate. (Anexa 1)

Propunerea se transmite Senatului universitar spre aprobare.

Art. 2. Se avizează, la propunerea Consiliului pentru studiile universitare de doctorat înregistrată la Registratura Universității „Dunărea de Jos” din Galați sub nr. 42275/3.12.2024, modificarea art. 13 alin. (11) din Regulamentul instituțional privind organizarea și funcționarea studiilor universitare de doctorat în școlile doctorale din Universitatea „Dunărea de Jos” din Galați, aprobat prin Hotărârea Senatului universitar nr. 411/14.10.2024. Alineatul sus-menționat va avea următorul conținut:

„(11) Conducătorul de doctorat este sprijinit în activitatea cu studentul-doctorand de către o comisie de îndrumare şi integritate academică, alcătuită din 3 sau 4 membri. Comisia de îndrumare și integritate academică este propusă de către conducătorul de doctorat și aprobată în consiliul școlii doctorale. Orice modificare ulterioară a componenței acestei comisii se va face la propunerea conducătorului de doctorat, prin avizare în CSD și comunicare către CSUD.”

Propunerea se transmite Senatului universitar spre aprobare.

Art. 3. Se avizează, la propunerea Consiliului pentru studiile universitare de doctorat înregistrată la Registratura Universității „Dunărea de Jos” din Galați sub nr. 42276/3.12.2024, completarea Metodologiei privind organizarea și desfășurarea procesului de obținere a atestatului de abilitare în Universitatea „Dunărea de Jos” din Galați, aprobată prin Hotărârea Senatului universitar nr.  129/16.4.2024, după cum urmează:

  • 11 alin. c) va avea următorul conținut:

„c) În cazul în care candidatul îndeplineşte cel puţin standardele minimale, pe baza concluziilor din cele trei rapoarte de verificare, IOSUD – UDJG demarează procedura de numire a comisiei de abilitare. La cererea CSUD, CSD trimite, prin registratura universităţii, o listă cu 5 specialişti de renume în domeniul de doctorat în care se solicită abilitarea (3 titulari și 2 supleanți), din ţară sau străinătate (maximum 1 persoană). Lista de specialişti este stabilită prin votul direct (50%+1) al majorităţii absolute a membrilor CSD. Din comisia de abilitare nu pot face parte membrii din Comisia IOSUD care au verificat îndeplinirea standardelor și au  întocmit rapoarte de evaluare. Pe baza propunerilor primite de la CSD, CSUD stabileşte, prin vot direct (50%+1) al majorităţii absolute a membrilor săi, lista celor cinci membri ai comisiei de abilitare.”

  • 11 alin. d) va avea următorul conținut:

„d) În cazul în care Comisia constată că respectivul candidat nu îndeplineşte standardele stabilite de IOSUD - UDJG pentru abilitare în domeniul de doctorat pentru care a optat, dacă se consideră oportun, poate cere informaţii suplimentare de la candidat. Dacă şi în urma analizării acestor noi informaţii se constată neîndeplinirea standardelor stabilite de IOSUD - UDJG, CSUD emite o hotărâre de sistare a procedurii de abilitare. Pe baza acestei hotărâri a CSUD, IOSUD - UDJG informează candidatul că cererea lui este respinsă. Procedura poate fi reluată după minimum un an de la comunicarea hotărârii CSUD, printr-o nouă cerere și un nou dosar depuse de candidat.”

Propunerea se transmite Senatului universitar spre aprobare.

Art. 4. Se avizează, la propunerea Consiliului pentru studiile universitare de doctorat înregistrată la Registratura Universității „Dunărea de Jos” din Galați sub nr. 42279/3.12.2024, actualizarea statelor de funcții pentru activitatea de conducere de doctorat ca urmare a înmatriculării studenților doctoranzi declarați admiși în urma desfășurării sesiunii de admitere din perioada 16-31 octombrie 2024, a exmatriculărilor sau întreruperilor studiilor doctorale operate de către școlile doctorale și a neluării în calcul, la plata activităților de conducere de doctorat, a studenților doctoranzi care beneficiază de scutire/reducere la plata taxei de școlarizare.

Propunerea se transmite Senatului universitar spre aprobare.

Art. 5. Se avizează, la propunerea Consiliului pentru studiile universitare de doctorat înregistrată la Registratura Universității „Dunărea de Jos” din Galați sub nr. 42278/3.12.2024, majorarea unor taxe, după cum urmează:

  • majorarea taxei de evaluare a dosarului de abilitare de la 600 lei la 1500 lei.
  • majorarea taxei de procesare a dosarului pentru recunoașterea diplomei de doctorat și a titlului de doctor în științe sau într-un domeniu profesional, obținute în străinătate, de la 600 lei la 1500 lei.

Propunerea se transmite Senatului universitar spre aprobare.

Art. 6. Se aprobă actualizarea Procedurii operaționale privind acordarea sprijinului financiar suplimentar (top-up) studenților și proaspăt absolvenților cu oportunități reduse, ERASMUS+ OUTGOING. (Anexa 2)

 

 

PREȘEDINTELE CONSILIULUI DE ADMINISTRAȚIE,
Prof. univ. dr. ing. habil. Marian BARBU

 

Anexa 1 Metodologia privind recunoașterea în Universitatea „Dunărea de Jos” din Galați a diplomei de doctor și a titlului de doctor în științe sau într-un domeniu profesional obținute în străinătate

Anexa 2 Procedura operațională privind acordarea sprijinului financiar suplimentar (top-up) studenților și proaspăt absolvenților cu oportunități reduse, ERASMUS+ OUTGOING

Facebook Twitter LinkedIn Vkontakte Email