UGAL

IOSUD – UNIVERSITATEA „DUNĂREA DE JOS” DIN GALAȚI
Consiliul pentru studiile universitare de doctorat


HOTĂRÂREA
 nr. 5/02.09.2015
 

În conformitate cu:
Legea Educației Naționale nr. 1/2011, cu modificările ulterioare;
Codul Studiilor Universitare de Doctorat/2011, cu modificările ulterioare;
Regulamentul instituțional privind organizarea și funcționarea studiilor universitare de doctorat în școlile doctorale din Universitatea „Dunărea de Jos” din Galați;
Regulamentul privind obţinerea atestatului de abilitare în Universitatea „Dunărea de Jos” din Galaţi (IOSUD-UDJG), aprobat de Senatul Universității în data de 14.05.2015;
Decizia Rectorului Universității nr. 1878/07.09.2012 privitor la numirea Directorului CSUD;
Consiliul pentru studiile universitare de doctorat, întrunit în ședința din data de 22 iunie 2015,

HOTĂRĂȘTE:

 

Art. 1. Se aprobă procedura de organizare și desfășurare a ședinței publice de susținere a tezei de abilitare (ANEXA 1).

Art. 2. Se propune completarea articolului 12 din contractul/actul adițional pentru anul universitar 2015-2016, la forma de finanțare buget, după cum urmează:
” În conformitate cu Ordinul nr. 3165/04.02.2015 (Metodologia cadru privind organizarea admiterii în ciclurile de studii universitare de licență, de master și de doctorat pentru anul universitar 2015-2016), care prevede că în cazul depășirii duratei învățământului gratuit prevăzute de lege (3 ani pentru studii doctorale) costurile aferente depășirii acestei durate se suportă de către doctorand, în cazul perioadei de prelungire aprobate de către conducerea IOSUD – UDJG și Senat, contractul de studii doctorale se prelungește în regim de finanțare cu taxă și cu completarea Anexei 1 (Programul individual de studii universitare de doctorat pentru perioada aprobată).
Plata taxei de școlarizare se instituie după o perioadă de grație de 3 luni de la data încheierii stagiului legal (3 ani).”

Art. 3. Se transmite către Consiliul de administrație propunerea de constituire a unui fond al școlii doctorale care să fie la dispoziția școlii doctorale pentru acoperirea ritmică a cheltuielilor aferente activității studenților-doctoranzi.

Art. 4. Se aprobă finanțarea transportului intern pentru 1 – maximum 2 persoane din străinătate, ca membri în comisiile de susținere publică a tezei de doctorat, în cazul de cotutelă internațională. Numărul de 2 persoane este determinat de faptul că, de obicei, regula de întocmire a comisiei este de paritate între membrii propuși de UDJG și de membrii propuși de conducătorul de doctorat în cotutelă.

Art. 5. Criteriile de selectare a celor trei propuneri trimise la MECS pentru comisia de abilitare, din lista de 5-6 propuneri primite din partea consiliilor școlilor doctorale, sunt:

1. Să fie conducători de doctorat în domeniul de abilitare solicitat sau în domenii înrudite cu domeniul de abilitare solicitat;
2. Să existe apropiere între domeniul de cercetare al membrilor comisiei și cel prezentat în teza de abilitare supusă evaluării;
3. Vizibilitate în ISI Web of Science (numărul de lucrări ISI și factorul de impact cumulat, numărul de citări în reviste ISI, indice Hirsch);
4. Îndeplinirea condițiilor de abilitare în domeniul solicitat de candidat.


Art. 6. Dosarele de abilitare depuse în vederea demarării procedurii de acordare a atestatului de abilitare și a calității de conducător de doctorat în UDJG se vor discuta odată la 3 luni (în a II-a parte a ultimei luni din această perioadă) începând cu luna octombrie a fiecărui an universitar.


DIRECTOR CSUD,
Prof. dr. Viorica-Domnica MUȘAT
 

Anexă Procedura de organizare și desfășurare a ședinței publice de susținere a tezei de abilitare

Facebook Twitter LinkedIn Vkontakte Email